スポンサーブランド広告 サービス規約
以下の日本語は『Terms of Sponsored Brands Product Services(英語)』の参考和訳(一部抜粋)となります。本ページと記述が矛盾する場合等は、『Terms of Sponsored Brands Product Services』の記載が優先して適用されます。
スポンサーブランド広告サービス規約
注記:本サービス規約(以下「本規約」といいます)は、スポンサーブランド広告サービス(以下「本サービス」といいます)に適用されます。本サービスとは、Alibabaが会員に提供する広告製品をいい、その詳細は以下に規定されます。本サービスを利用する前に、「同意する」のボタンまたは同様の語句をクリックして、本規約(随時修正されます)に同意する必要があります。
第1条 サービス提供事業者
本サービスは、Alibabaによって提供されます。「Alibaba」または「サービスプロバイダ」とは、お客様がインドおよびマレーシア以外の国に所在する場合はAlibaba.com Singapore E-Commerce Private Limitedをいい、インドに所在する場合はAlibaba.com India E-Commerce Private Limitedをいい、マレーシアに所在する場合は、Alibaba Commerce Services (Malaysia) Sdn. Bhd.をいいます。
第2条 定義
「関連会社」とは、Alibabaに関して、直接または間接的に同社を支配し、同社に支配され、または同社との共同支配下にあるその他の企業、法人、パートナーシップ、信託または事業体をいいます。
「本サービス」とは、ユーザーが本サービスの利用要件に従いキーワードを設定し、クリエイティブ素材および指定情報を提供した後に、Alibabaが、ユーザーが設定した配置要素に基づき、ユーザーが提供した指定情報を踏まえて、情報技術を使ったリソース配分計算を利用して、関連するキーワード検索結果の特定の位置に当該指定情報を表示することをいいます。詳細は、各規程をご参照ください。
「会員」または「ユーザー」とは、購入注文を発行して、本サービスを注文する法人、パートナーシップ、またはその他の事業体をいいます。
「キーワード」とは、ユーザーが指定した数字、文字、記号からなる単語列をいい、ソフトウェアでの検索用キーワード設定に関するすべての規則に準拠したものとします。これには、システムが推奨するキーワード、ユーザー自身が選択したキーワード、運用サービスプロバイダが選択したキーワード、またはその他ユーザーのアカウントを通じて選択・決定されたキーワードを含みますが、これらに限定されません。
「指定情報」とは、指定された場所で表示するためにユーザーが提供する情報をいい、企業名、製品の写真、クリエイティブビデオ、写真または動画に含まれる製品およびサービス情報を含みますが、これらに限定されません。
「購入注文」とは、本サービスの購入に関して会員とAlibaba.comとの間で締結される購入契約をいいます。
第3条 本サービスの範囲および条件
1. 約束
会員は、本サービスに申し込み、これを使用した場合、本規約のほか、Alibaba.comで提供されるあらゆる規則、ポリシー、プライバシーポリシーおよび利用規約に加え、Alibaba.comでゴールドサプライヤーの会員資格を規定する規約の拘束を受けることに同意し、これを承諾したものとみなされます。
2. 本サービスの発注条件
(i) 本サービスに申し込むためには、以下の条件を両方とも満たしていることが必要となります:(i) Alibaba.comでゴールドサプライヤー会員として登録されていること、および(ii)「同意する」ボタンをクリックし、および/またはその他の方法により本規約のすべての条項に同意していること。
(ii) ユーザーは、本サービスにおいて、Alibabaが指定情報の表示方法(ページ表示効果を最適化するためのレイアウト設計や画像またはテキストの強調表示を含みますがこれに限りません)を自らの裁量で決定できることを了解し、これに同意します。ただし、かかるAlibabaの決定により、ユーザーが情報提供者としての責任から免責されることはありません。
(iii) Alibabaは、自らの裁量により、本サービスならびにそのバージョンおよび機能を変更、アップグレード、修正および移行する権利を留保します。さらにAlibabaは、本サービスに関して、新しいモジュール、機能、言語バージョンを開発する権利を留保します。ユーザーは、サービスプロバイダが別段の指定をしない限り、本規約がすべての新しいモジュール、機能、および言語バージョンの提供について規定することを承認し、同意します。
(iv) Alibabaは、本サービスに関して、制限付き、非永続的、非独占的、期限付き、サブライセンス不可、譲渡不可のライセンスをユーザーに付与します。
3. サービス料
(i) 本サービスの利用料金は、サービス期間に応じて請求されるものとし、具体的な料金は、関連する購入注文に定める料金に従うものとします。本規約において別段の合意がある場合および/またはAlibabaによる別段の合意がある場合を除き、すべての関連手数料は受領をもって返金不可となります。
(ii) ユーザーのゴールドサプライヤーの会員資格が解除された場合、本規約は終了し、本サービスに対して支払った料金は全額返金されません。
(iii) Alibabaは、ユーザーの事前の同意を得ることなく、実際の状況に基づき、本サービスの価格設定方法、料金レート、および支払条件を随時調整する権利を有します。かかる調整は、Alibaba.comにおいて発表した日から7日後に有効となります。ただし、かかる調整が有効となる前に本サービスの注文を発し、全額にて支払を終えているユーザーは、かかる調整の影響を受けません。
4. サービスプロバイダの権利
a) Alibabaは、ユーザーの指定情報および/またはキーワードを閲覧する権利を有します。ユーザーの指定情報および/またはキーワードが法律、本規約またはウェブサイトの利用規約に違反する、または不適切であるとAlibabaが判断した場合、Alibabaは、ユーザーの事前の同意なく、当該指定情報および/またはキーワードに関する本サービスの提供を拒否する、ユーザーに対して当該指定情報および/またはキーワードの修正もしくは削除を要求する、または当該指定情報および/またはキーワードを直接削除する権利を有します。
b) Alibabaは、違法な、または公序良俗に反する情報またはインターネットコンテンツを含む疑いのある指定情報を削除する権利を有します。例としては、国家の安全を脅かす情報またはインターネットコンテンツ、わいせつ、ポルノ、虚偽、誹謗中傷(ビジネス上の誹謗中傷を含みます)に相当する情報またはインターネットコンテンツ、不法に脅迫もしくは嫌がらせをする、または他者の評判、利益もしくは権利を損なう情報またはインターネットコンテンツ等が挙げられます。Alibabaは、それによってユーザーに生じたいかなる損失についても責任を負いません。ユーザーから提供された当該指定情報が、上記の理由によりAlibabaに削除された場合、ユーザーが支払ったサービス料金は返金されません。
c) 本規約に基づく本サービスの範囲は、Alibaba.comの規則または適用法に従い、サービスプロバイダにより随時変更される場合があります。
5. 会員の権利および義務
a) 会員は、次の事項を約束するものとします。
(i) Alibaba.com上で会員が公開する指定情報および/または会員が選択するキーワードには、関連する法律、規制、またはポリシーに違反するものを含みません。これには、国家の安全を脅かすコンテンツ、または、わいせつ、ポルノ、虚偽、違法、誹謗中傷(ビジネス上の誹謗中傷を含みます)に相当するコンテンツ、不法に脅迫もしくは嫌がらせをするコンテンツ、または他者の知的財産、個人の権利もしくはその他の正当な権利、利益もしくは便益を侵害するコンテンツ、ならびに、公序良俗に反するコンテンツ、または、そのようなコンテンツへのリンクも含まれますが、これらに限りません。
(ii) 会員が提出した指定情報および/または選択したキーワードは、真実、正確、最新のものであり、詳細かつ完全なものであり、関連する状況に沿ったものであり、誤解を招くような記述または虚偽の情報に相当するものではありません。会員は、Alibabaが電話または電子メール、個人訪問またはその他の方法で確認を行うことができることに同意します。Alibabaは、裏付けとなる関連文書の提供を会員に要請することができ、かかる要請があった場合、会員は、かかる文書を直ちに提供するものとします。会員からの提供がない場合、Alibabaは、本サービスを直ちに終了させることができます。
(iii) 指定情報に関連するキーワードおよびクリエイティブ素材は、会員自らが設定し、提供します。会員は、会員の指定情報をAlibaba.com上で表示し、それに関連する製品を販売する合法的な権利および権限を有しています。また会員は、会員が公表する指定情報および/または会員が選択するキーワードに関連するコンテンツ、製品またはサービスに起因するか、Alibaba.com上で提供される広告ソフトウェアに基づくサービスを通じて会員が行う事業活動に起因するすべての法的紛争について、単独で責任を負います。
(iv) サービスの利用中、会員は、本規約およびその他のウェブサイト規則や利用者規約を遵守し、関連する法律や規制、法的拘束力のあるその他の文書に違反せず、いかなる方法においても第三者の権利を侵害しません。また、本規約および規則や規制は、各国の法律、規制、方針、規制動向、執行活動に基づいて随時変更されることがあるため、常に最新の状態に保ち、変更後の規約およびその他のウェブサイト規則や利用者規約を遵守します。会員は、Alibabaによる会員への本サービスの提供がいかなる法律や協定にも違反せず、第三者の権利を侵害しないことを約束し、さらに、Alibaba.comで提供されるソフトウェアサービスに悪意で申し込まず、またはこれを使用しないことを約束します。
(v) 会員は、本サービスに関して必要なすべての情報、素材、文書およびその他のデータ、ならびに必要かつ合理的なすべての支援および協力をサービスプロバイダに提供します。会員が上述した義務を履行しないために本サービスの履行が遅延した場合、サービスプロバイダは、かかる不履行に起因する損失の賠償責任を負いません。
(vi) 会員の責めに帰すべき理由により、本サービスが正常に利用できなかった場合、または本規約が早期に解除された場合、会員は相応の結果を負うものとします。かかる理由には、サービス期間中に指定情報を速やかに提供しなかった場合、会員が提供する指定情報に関するウェブサイトの規則に違反した場合、またはゴールドサプライヤーの資格が終了した場合などが含まれますが、これらに限りません。Alibabaは、本サービスが同社により正常に提供される限り、サービス料金を請求することができ、また、Alibabaは、Alibabaの責に帰さない理由により指定情報を通常の方法で配置できなかったことから生じる損失に対して責任を負いません。
(vii) 会員は、Alibaba.comの規則(本規約、Alibaba.comで提供されるすべての規則、方針、プライバシーポリシー、利用規約を含みますがこれらに限りません)、および関連するカテゴリー、製品、キーワードに関する一般規則が修正されることを承諾し、また、かかる修正または一般規則を理由として、本サービスに関して会員が設定するキーワードまたは提供する製品もしくは素材が削除され、会員が本サービスを通じて自社製品のプロモーションを継続できない場合には、掲載効果に影響が及ぶ可能性があることを了解します。上記の場合に本サービスの利用継続を選択した場合、会員は、実際の状況に応じて、プロモーション用製品、キーワード、および素材の差し替えを含む(ただしこれに限りません)本サービスの提供を受けることに同意します。本サービスの終了を選択した場合、本サービスの未使用の掲載期間に相当するサービス料を、実際の状況に応じて会員に返金するものとします。
(viii) 会員が本サービスを利用したことにより、第三者からAlibabaに対して、またはAlibabaに関連して、検索結果または本サービスの提供を理由とする要求、要請、苦情、訴訟、仲裁または請求が提起されないようにします。上記の要求等の提起を阻止できなかった場合、会員は、Alibabaが本サービスの提供を停止し、さらには解除できることに同意し、また、それによって被った損失(裁判費用、弁護士費用、公証費用、および損害賠償を含みますが、これに限定されません)についてAlibabaに補償することを約束します。
(ix) 会員がAlibaba.com上で表示する製品または製品情報は、取引先の正当な権利または利益を侵害することなく、会員の取引先により合法的に取得されたものまたは承認されたものです。
(x) Alibaba.com上で行うすべての会員の活動は、適用される法律、規制、および商業慣行に準拠します。
(xi) 会員は誠実さと健全性の原則に従います。
b) 会員は、本サービスの購入および利用に関する以下の規則を遵守することに同意します。
(i) 表示位置リソース:ユーザーが設定したキーワードの検索結果を表示する場合、ユーザーから提供された指定情報が、ページ上の特定の位置にあるカルーセルスライダーとして表示されます。かかる表示リソースの開始時間および終了時間は、PST(太平洋標準時間)で表示されます。
(ii) ユーザーは、自らが選択した表示位置が正しいかどうかを確認する責任を単独で負うものとします。かかる表示位置は、ユーザーが本サービスの購入注文を発行し、支払いを行った後は、取り消しまたは変更することはできません。
(iii) 表示位置リソースの購入後、ユーザーは、配置開始時間までにクリエイティブ素材に関する確認およびバインドを完了し、ユーザーのゴールドサプライヤーの会員資格が配置期間を通して有効であることを確認します。有効でない場合、すべての関連する損失または責任は、ユーザーの単独負担となります。
(iv) サービス期間は、ユーザーが提出した関連データをAlibabaが承認した日から開始されます。
c) 会員は、次の事項を約束し、これに同意します。
(i) あらゆる法律または規制に違反する行為または活動をAlibaba.com上で行いません。
(ii) 取引先の知的財産権を直接または間接的に侵害するおそれのある情報またはデータをサービスプロバイダに提出または提供しません。
(iii) 会員のKWAアカウントが休眠/凍結された場合、会員の店舗が何らかの処罰により閉鎖された場合、または該当する高品質の製品が会員の店舗に存在しない場合などの事例(ただしこれらに限りません)が発生した場合、本サービスは、キーワード広告(「KWA」)に関する検索結果の表示において会員の製品を優先させることに対する保証または確約とはみなされないものとし、会員の製品はKWAに関する検索結果の表示において優先されません。
(iv) 会員の店舗において該当するカテゴリーに属する製品のコンバージョン率が、当該店舗が購入した本サービスにおけるキーワードに対応した当該カテゴリーに関して設定された目標コンバージョン率に達しない場合、本サービスに関する配置効果に影響を及ぼすおそれがあります。
(v) Alibaba.comが提供する本サービスは、会員の高品質な製品を、会員の業界に関連するプロのバイヤーおよびEコマースのバイヤーにある程度露出するものにすぎず、本サービスは、明示的であれ黙示的であれ、会員が本サービスを利用した後の店舗の見解、問い合わせ、製品販売、またはその他の配置効果に関するいかなる保証または確約ともみなされません。かかるプロのバイヤーおよびEコマースのバイヤーの範囲および定義は、通知を行うことを条件として、サービスプロバイダの単独の裁量により随時変更される場合があります。
第6条 会員の約束および保証
会員は、本規約におけるすべての陳述および表明が真実、正確、完全、適法、有効であり、誤解を招くものでないことを約束および保証し、かかる約束が本サービスの利用中有効であり続けることを約束します。さらに会員は、以下の事項を約束および保証します:(i) 本サービスの申し込みおよび利用期間中、サービスプロバイダに提供するすべての情報、データ、コンテンツ(会員自身が提供したものか、会員の指定代表者(会員の代理店または販売店を含みますがこれに限りません)を通じて提供したものかを問いません)が真実、正確、完全、適法、有効であり、誤解を招くものでないこと、(ii) 本サービスの利用期間中、会員は本規約およびAlibaba.comに公表されるすべての関連規則を遵守しており、今後も引き続き遵守すること、(iii) 会員によるサービスの利用が適用される法域の法律および規則に準拠しており、今後も準拠すること、(iv) 会員がサービスプロバイダに提供するすべての情報、データ、コンテンツには、(a) 人種、宗教、国籍、障害、性的指向、年齢に基づく差別的な情報もしくは差別を助長する情報、または(b) 誹謗中傷、名誉毀損、脅迫、嫌がらせ、わいせつ、ポルノ、またはその他未成年者にとって有害な情報が含まれていないこと。
第7条 免責
本規約に明示的に規定される場合を除き、法律で許可される最大限の範囲において、サービスプロバイダまたはその関連会社は、明示的であるか黙示的であるか、口頭であるか書面であるかを問わず、サービスに関していかなる約束または保証も行いません。
第8条 サービス期間
本サービスの期間は、関連する購入注文に規定された期間に従うものとします。本規約第9条に基づき本サービスの解除が生じた場合、本規約は無効となります。
第9条 本サービスの解除
Alibabaは、以下の場合には、直ちに本サービスを停止または解除する権利を有します: (i) ユーザーが本規約の重要な条項に違反し、書面による通知を受けてから30日以内に当該違反を是正しなかった場合、(ii) ユーザーがAlibaba.comとの契約またはその契約の重要な条項に違反し、書面による通知を受けてから30日以内に当該違反を是正しなかった場合、(iii) ユーザーが本サービスを違法に使用した場合、またはユーザーによる本サービスの使用に関してユーザーに対して有効な司法命令または判決が下された場合、(iv) ユーザーが提供した製品または製品情報が取引先の知的財産権を侵害している場合、(v) ユーザーが破産を申し立てた場合、または支払不能、管財人選任、清算または債権者の利益のための債務免除に関する手続きを自発的に開始した場合、あるいは(vi) ユーザーに対して破産が申し立てられた場合、またはユーザーが支払不能、管財人選任、清算または債権者の利益のための債務免除に関する手続きを自発的に開始した場合において、当該申し立てまたは手続きが申請から30日以内に取り下げられなかった場合。
第10条 変更および終了
(i) 本規約は、サービスプロバイダによって随時変更され、7日間にわたって公表されます。変更後の本規約は、かかる7日間の公表期間の終了後、ただちに発効します。会員が公表期間中に規約変更に対して異議を述べなかった場合、またはサービスの利用を継続した場合、会員は変更された本規約を承諾したものとみなされ、変更された本規約の拘束を受けることになります。
(ii) サービスプロバイダは、一時的であるか永続的であるかを問わず、いつでも本サービスまたはその他の関連サービスの提供を変更、アップグレード、修正、制限、停止または解除する権利を留保します。
第11条 責任の制限
いずれの当事者も、本規約に関連して発生する間接的、結果的、特別、または付随的な損害については、たとえその損害について知らされていたとしても、または合理的に認識すべきであったとしても、法律で認められている最大限の範囲で、相手方に対して責任を負わないものとします。損害には、利益または収益の損失、事業の中断、データ(業務データを含みます)の損失などを含みますが、これらに限りません。
第11条 責任の制限
いずれの当事者も、本規約に関連して発生する間接的、結果的、特別、または付随的な損害については、たとえその損害について知らされていたとしても、または合理的に認識すべきであったとしても、法律で認められている最大限の範囲で、相手方に対して責任を負わないものとします。損害には、利益または収益の損失、事業の中断、データ(業務データを含みます)の損失などを含みますが、これらに限りません。
第12条 一般条項
(i) 本規約は、シンガポール法に準拠し、同法に従って解釈されます。本規約に起因または関連して発生する紛争、論争または請求(本規約の内容、期間または解除に関する問題を含みます)は、まず両当事者間で友好的な協議により解決されるものとし、両当事者間の協議によっても解決に至らない場合、両当事者は、会員による本サービスの利用により生じる紛争に関して、シンガポールの裁判所の専属管轄権に服することに合意するものとします。
(ii) いずれの当事者も、その合理的な支配を超える事由(技術システム障害、防疫政策、戦争および暴動を含みますが、これらに限りません)による本規約の不履行または履行遅延に対して、賠償責任を負わないものとします。
(iii) 本規約のいずれかの条項が何らかの理由で執行不能と判断された場合、かかる条項は、無効とするのではなく、両当事者の意図が最大限に達成されるように調整されるものとし、本契約の他のすべての条項は、いかなる状況においても、最大限可能な範囲内で有効かつ執行可能とみなされます。
(iv) 両当事者の関係は、独立した契約当事者の関係とします。本規約のいかなる条項も、両当事者間に合弁事業、パートナーシップ、フランチャイザーとフランチャイジーの関係(特権関係)、または類似の関係を構築するものではなく、または構築するものとみなされません。
(v) 本規約のいずれかの条項が何らかの理由で執行不能と判断された場合、かかる条項は、無効とするのではなく、両当事者の意図が最大限に達成されるように調整されるものとし、本契約の他のすべての規定は、いかなる状況においても、最大限可能な範囲内で有効かつ執行可能とみなされます。
(vi) 見出しは、参照目的で挿入されているにすぎず、いかなる場合にも、関連する規定の範囲または限度を定義、制限、解釈または説明するものではありません。
(vii) 本規約の翻訳版と英語版との間に矛盾または不一致がある場合は、英語版が優先します。
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Terms of Sponsored Brands Product Services
Reminders: These Service Terms (these “Terms”) shall govern the Sponsored Brands Product Services (the “Services”). The Services shall mean the advertising product services provided by Alibaba to Members, the particulars of which are set forth below. You must accept these Terms (as amended from time to time) by clicking the button of “Agree” or similar words before using the Services.
Article 1. Entity Providing Services
The Services will be provided by Alibaba. “Alibaba” or “Service Provider” shall mean Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limited if you are outside of India and Malaysia or shall mean Alibaba.com India E-Commerce Private Limited if you are from India and shall mean Alibaba Commerce Services (Malaysia) Sdn. Bhd. if you are located in Malaysia.
Article 2. Definitions
“Affiliate” means, with respect to Alibaba, any other enterprise, corporation, partnership, trust or entity which, directly or indirectly, controls, is controlled by, or is under common control with it.
“Services” means once a User sets Keyword and provides creative materials and Designated Information in accordance with the requirements on the use of the Services, Alibaba will, based on the placement elements set by the User and in light of the Designated Information provided by the User, display such Designated Information at certain place among the relevant Keyword search results by making use of calculations of resource allocation with information technology. For details, please refer to the relevant rules.
“Member” or “User” means any legal person, partnership or other business entity that places a Purchase Order and successfully orders the Services.
“Keyword” means a word string designated by a User and comprising numbers/letters/symbols, which shall comply with all rules of setting keywords for searching in software, including without limitation any Keyword recommended by the system, selected by the User itself or by an operation servicer provider or otherwise that is chosen and determined through the User’s account.
“Designated Information” means the information provided by a User for display at a designated place, including without limitation company name, product picture, creative video, and product and service information contained in any picture or video.
“Purchase Order” means the purchase agreement entered into by and between a Member and Alibaba.com in respect of the purchase of the Services.
Article 3. Scope and Terms of Services
1. Undertakings
The Member agrees and accepts that in addition to these Terms, its application and use of the Services are bound by any and all rules, policies, privacy policies and terms of use provided on Alibaba.com, as well as the terms and conditions governing the Gold Supplier membership on Alibaba.com.
2. Conditions for Ordering Services
(i) Your eligibility to sign up for the Services is conditional upon your fulfillment of both of the following conditions: (i) you have been registered as a Gold Supplier member on Alibaba.com; and (ii) you have clicked to agree and/or otherwise agreed to all the terms and conditions of these Terms.
(ii) The User understands and agrees that for the purpose of the Services, Alibaba may, at its own discretion, determine how the Designated Information will be displayed, including without limitation designing layout and highlighting pictures or texts to optimize page display effect; provided however that such determination of Alibaba will not exempt the User from its responsibility as the information provider.
(iii) Alibaba reserves the right to change, upgrade, modify and transfer the Services and the versions and functions thereof at its own discretion. Alibaba further reserves the right to develop new modules, functions and language versions in respect of the Services. The User acknowledges and agrees that these Terms shall govern the provision of all such new modules, functions and language versions, unless otherwise specified by the Service Provider.
(iv) Alibaba grants the User a limited, non-perpetual, non-exclusive, terminable, non-sublicensable and non-transferable license with respect to the Services.
3. Service fees
(i) The fees for use of the Services shall be charged on the basis of service term, and the specific fees shall be subject to the fees set forth in the relevant Purchase Order. Unless otherwise agreed herein and/or by Alibaba, all relevant fees will be non-refundable upon receipt.
(ii) If the User’s Gold Supplier membership is terminated, these Terms will terminate, and all fees paid for the Services will not be refunded.
(iii) Alibaba has the right to adjust the pricing method, fee rates and payment terms for the Services from time to time based on actual situations without the prior consent of Users. Any such adjustment shall become effective seven (7) days after the date of announcement thereof on Alibaba.com, provided that the Users who have ordered and made full payment for the Services before such adjustment becomes effective will not be affected thereby.
4. Rights of Service Provider
a) Alibaba shall have the right to review the Designated Information and/or Keyword of any User. If Alibaba determines that the Designated Information and/or Keyword of the User violate laws, these Terms or the website terms of use or are inappropriate, Alibaba shall have the right to refuse to provide the Services in respect the same, request the User to modify or delete the same, or directly delete the same without the prior consent of the User.
b) Alibaba shall have the right to delete any Designated Information suspected of containing any information or Internet content that is illegal or in violation of public order and good customs, such as information or Internet content that jeopardizes national security, or is obscene, pornographic, false, defamatory (including business defamation), or unlawfully intimidating or harassing, or damages the reputation, benefits or rights of others, and Alibaba will not be liable for any losses caused to the User thereby. If such Designated Information provided by the User is deleted by Alibaba for such reasons, the service fees paid by the User will not be refunded.
c) The scope of the Services hereunder may be modified by the Service Provider from time to time in accordance with the rules of Alibaba.com or any applicable laws.
5. Rights and Obligations of Member
a) The Member shall undertake that:
(ii) the Designated Information submitted and/or the Keyword selected by it are true, accurate, up-to-date, detailed, complete and in line with the relevant situations, without any misleading statement or false information. The Member agrees that Alibaba may make verifications via telephone or email, by personal visit or otherwise. Alibaba may request the Member to provide the relevant supporting documents, and upon such request, the Member shall immediately provide the same. Otherwise, Alibaba may immediately terminate the Services;
(iii) Keyword and creative materials in connection with the Designated Information are set and provided by itself, it has the lawful right and authorization to display its Designated Information and sell the products in relation thereto on Alibaba.com, and it will be solely liable for all legal disputes arising from the contents, products or services in connection with the Designated Information published and/or the Keyword selected by it, and from the business activities conducted by it through the services under any advertising software provided on Alibaba.com;
(vi) it will bear the corresponding consequences if the Services cannot be used normally or these Terms are early terminated due to reasons attributable to it, including without limitation its failure to promptly provide the Designated Information during the service term, violation of relevant website rules in respect of the Designated Information provided by it or the termination of its Gold Supplier membership. Alibaba may charge the service fees, as long as the Services are provided by it normally, and Alibaba will not be liable for any losses arising from any failure to place the Designated Information in the normal manner for reasons not attributable to it;
(vii) it will accept any adjustment to Alibaba.com’s rules (including without limitation, there Terms, all rules, policies, privacy policies and terms of use provided on Alibaba.com) and the general regulation on the category, product or Keyword involved and will understand that the placement effect may be affected, if the Keyword set or products or materials provided by it in respect of the Services are taken down and it cannot continue to promote its products through the Services due to any such adjustment or such general regulation. The Member agrees that it will be provided with the Services including without limitation replacement of products for promotion, keyword and materials based on actual situations, if it chooses to continue to use the Services in case of the foregoing; if it chooses to terminate the Services in case of the foregoing, the service fees corresponding to the unused placement period in respect of the Services will be refunded to the Member based on actual situations.
(ix) the products or product information displayed by it on Alibaba.com are lawfully obtained or authorized by its business partner, without infringing upon the legitimate rights or interests of any business partner;
(x) all of its activities conducted on Alibaba.com will comply with applicable laws, regulations and business practices; and
(xi) it will follow the principles of honesty and integrity.
b) The Member agrees to abide by the rules on purchase and use of the Services as follows:
(ii) the User shall be solely responsible for checking if the display location selected by it is correct. Such location cannot be canceled or changed once the User places a Purchase Order and makes payment for the Services;
(iii) upon the successful purchase of display location resources, the User shall complete the review and binding in respect of the creative materials prior to placement start time, and ensure that its Gold Supplier membership remains valid throughout the placement period; otherwise, all relevant losses or liabilities shall be solely borne by the User; and
(iv) the service term shall commence on the date when the relevant data submitted by the User are approved by Alibaba.
c) The Member undertakes and agrees that:
(ii) it will not submit or provide any information or data to the Service Provider that may directly or indirectly infringe upon the intellectual property rights of any business partner;
(iii) the Services shall not be deemed as any warranty or guarantee in respect of giving Member’s’ products priority in the display of search results on Keyword Advertising (“KWA”) and its products will not be given priority in the display of search results on KWA in the event, including without limitation, that its KWA account is dormant/frozen, its store is closed down due to any punishment, or there are no relevant quality products in its store ;
(iv) if the conversion rate of products under relevant category in its store fails to reach the target conversion rate set for such category corresponding to the Keyword under the Services purchased by it, the placement effect in respect of the Services may be affected;
(v) the Services provided by Alibaba.com may only give the Member’s quality products more exposure to some extent to pro buyers and e-commerce buyers related to the Members’ industry, and that Services shall not be deemed as any warranty or guarantee, whether express or implied, in respect of the store views, inquiries, product sales or any other placement effect after the Member’s use of the Services.The scope and definition of such pro buyers and e-commerce buyers may be modified from time to time at the sole discretion of the Service Provider upon notification.
6. Undertakings and Warranties of Member
The Member undertakes and warrants that all statements and representations hereunder are true, accurate, complete, lawful, valid and not misleading, and undertakes that such undertakings will remain valid during its use of the Services. It further undertakes and warrants that: (i) during its application for and use of the Services, all the information, data and contents provided by it to the Service Provider (whether provided by the Member itself or through its designated representative (including without limitation the agent or distributor of the Member)) are true, accurate, complete, lawful, valid and not misleading; (ii) during its use of the Services, it has complied with and will continue to comply with these Terms and all relevant rules published on Alibaba.com; (iii) its use of the Services has complied with and will comply with any laws and regulations of applicable jurisdiction; and (iv) all the information, data and contents provided by it to the Service Provider do not contain information that (a) is discriminatory or promotes discrimination based on race, religion, nationality, disability, sexual orientation or age; or (b) is defamatory, libelous, threatening, harassing, obscene, pornographic or otherwise harmful to minors.
7. Disclaimer
Except as expressly provided for herein and to the fullest extent permitted by laws, neither the Service Provider nor its Affiliates will make any undertaking or warranty in respect of the Services, whether express or implied, oral or written.
8. Service term
The term of the Services shall be subject to that specified in the relevant Purchase Order. In case of any termination of the Services under Article 9 hereof, these Terms shall become invalid.
9. Termination of Services
Alibaba has the right to suspend or terminate the Services immediately if: (i) the User breaches any material term or condition hereunder and fails to cure such breach within thirty (30) days upon receipt of a written notice; (ii) the User breaches an agreement entered into with Alibaba.com or any material term or condition thereunder and fails to cure such breach within thirty (30) days upon receipt of a written notice; (iii) the User uses the Services illegally, or there is any valid judicial order or judgment against the User in connection with the User’s use of the Services; (iv) the products or product information provided by the User infringes the intellectual property rights of a business partner; (v) the User files a petition for bankruptcy or voluntarily enters into any proceedings in respect of insolvency, receivership, liquidation or composition for the interests of its creditors; or (vi) a petition is filed against the User for bankruptcy or the User involuntarily enters into any proceedings in respect of insolvency, receivership, liquidation or composition for the interests of its creditors, and such petition or proceedings are not withdrawn within thirty (30) days upon filing.
10. Amendment and termination
(i) These Terms will be amended by the Service Provider from time to time and be announced for seven (7) days. The amended Terms will come into force immediately following the end of such 7-day public announcement period. If the Member does not raise any objection to the amendment during the public announcement period or continues to use the Services, it shall be deemed that the Member has accepted and will be bound by these Terms as amended.
(ii) The Service Provider reserves the right to change, upgrade, modify, limit, suspend or terminate the provision of the Services or other relevant services at any time, whether temporarily or permanently.
11. Limitation of liability
To the fullest extent permitted by laws, neither party will be liable to the other party for any indirect, consequential, special or incidental damages (including without limitation damages for loss of profits or revenue, interruption of business, and loss of data (including business data)) arising in connection with these Terms, even if it has been advised of or should have been reasonably aware of such damages.
12. General
(i) These Terms shall be governed by and construed in accordance with the laws of Singapore. Any dispute, controversy or claim arising out of or in connection with these Terms (including any issue regarding the content, term or termination hereof) shall be first resolved by the parties through friendly consultations, failing which, the parties hereby agree to submit to the exclusive jurisdiction of the courts of Singapore with respect to any dispute arising from Member’s use of the Services.
(ii) Neither party shall be liable for compensation for any failure of or delay in its performance hereof due to causes beyond its reasonable control, including without limitation any failure of technical system, anti-epidemic policy, war and riot.
(iii) If any provision hereof is held to be unenforceable for any reason, such provision shall be adjusted rather than voided, so as to achieve the intent of the parties to the fullest extent possible, and all other provisions hereof shall be deemed valid and enforceable to the fullest extent possible under any circumstances.
(iv) The relationship between the parties is that of independent contracting parties. Nothing in these Terms shall create or be deemed to create joint venture, partnership, franchiser-franchisee or similar relationship between the parties.
(v) If any provision hereof is held to be unenforceable for any reason, such provision shall be adjusted rather than voided, if possible, so as to achieve the intent of the parties to the fullest extent possible, and all other provisions of these Terms shall be deemed valid and enforceable to the full extent possible under any circumstances.
(vi) Headings are for reference purposes only, and under no circumstance define, limit, interpret or describe the scope or limitations of the relevant provision.
(vii) In the event of any conflict or discrepancy between any translated version of this Agreement and the English language version, the English language version shall prevail.